İKÜ Dünya, İstanbul Kültür Üniversitesi'ne özel değişim programı'dır. Yükseköğretim öğrencilerine başka bir ülkede öğrenme imkânı sunan bir faaliyet türüdür.
İKÜ’ye Özel Değişim Programının, diğer hareketlilik faaliyetlerinden farklı olarak hedefleri şunlardır:
- Ortak ülkelerle işbirliği aracılığı ile güçlü bir uluslararası boyut elde etmek
- Avrupa dışı ülkelerde yükseköğretime olan ilgiyi arttırmak ve yükseköğretim kurumlarının dünya çapında yükseköğretim piyasasında rekabet edebilirliğini desteklemek
- Ortak ülkelerin gelişimini teşvik etmek amacı ile Avrupa dışındaki yükseköğretim kurumlarının uluslararasılaşmasına ve modernizasyonuna destek vermek
Başvuru Ön Koşulları
Türkiye Ulusal Ajansı seçilecek değişim öğrencileri için yıllık ulusal öncelikleri ve seçilebilmeleri için gerekli olan kriterleri belirler.
Öğrenci Değişim Programı aracılığıyla yurtdışındaki partner üniversitelerimizden birinde 1 veya 2 yarıyıl okumak isteyen öğrenciler aşağıdaki şartları yerine getirmelidir:
- Öğrencinin yükseköğretim kurumu bünyesinde örgün eğitim kademelerinin herhangi birinde (birinci, ikinci veya üçüncü kademe) bir yükseköğretim programına kayıtlı, tam zamanlı öğrenci olması
- a-) Lisans öğrencilerinin genel akademik not ortalamasının (GNO) en az 3.00/4.00 olması
b-) Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerinin kümülatif akademik not ortalamasının en az 3.00/4.00 olması - Öğrenim hareketliliği için: 20 ECTS kredi yükü olması
- İngilizce Yeterlilik Sınavında en az 60 puan almak
- ÖDP puanının en az 70 olması
Öğrencinin disiplin cezası alması veya alttan dersi olması gibi sebepler Erasmus programından faydalanmasına engel değildir.
Başvuru Belgeleri
Başvuruların SAP sistemi üzerinden alınması planlanmaktadır. Başvuru için gerekli prosedürler ileri bir tarihte açıklanacaktır.
Başvuru formunda partner üniversite tercihleri belirtilecektir. Partner üniversiteler, öğrenim dilleri ve ders uyumu gözetilerek seçilmelidir. Başvuru aşamasında ve partner üniversite seçiminde mutlaka Bölüm koordinatörüne danışılmalıdır.
Seçim Kriterleri
- Başvurmak isteyen adaylar YABANCI DİL SINAVINA girmeli veya yabancı dil yeterliliklerini bir belge ile kanıtlamalıdırlar. Adayların yabancı dil bilgisi partner üniversitenin eğitim dili ile aynı olmalıdır. (kabul edilen sınavlar ve dönüşüm tabloları için tıklayınız)
YABANCI DİL SINAV TARİHLERİ İLERİ BİR TARİHTE DUYURULACAKTIR.
- Başvuru ön koşullarını sağlayan ve yeterli dil notuna sahip öğrencilerin ÖDP puanları oluşturulur.
ÖDP Notu: Genel Not Ortalaması/2 +Yabancı Dil Sınavı/2 ÖDP Başarı Notu 100 üzerinden 70'dir.
Sonuçların Duyurulması
- Uluslararası İlişkiler Birimi ÖDP puanlarını ilan ederek, programa katılmaya hak kazanan öğrencilerin listesini duyurur.
- Uluslararası İlişkiler Birimi, ÖDP puanına göre yapılan bölüm bazındaki öğrenci sıralamasına; öğrencilerin başvuru formunda belirttiği partner üniversite tercihlerine ve partner üniversite kontenjanlarına göre Bölüm Koordinatörleri ile birlikte kontenjanlar dahilinde öğrencilerin partner üniversite yerleştirmelerini belirler ve yerleştirme listesini duyurur.
- Yerleştirme sonuçları üzerine öğrenciler partner üniversitelere başvururlar.
Öğrenim Hareketliliği Süreçleri:
HAREKETLİLİK ÖNCESİNDE YAPMANIZ GEREKENLER
Uluslararası İlişkiler Birimi tarafından gönderilen tüm e-postaları ve web sitesinde duyurulan duyuruları takip ediniz.
1. Uluslararası İlişkiler Birimi’nin ilan edeceği Oryantasyon Programına katılınız.
2. Gideceğiniz ülke, üniversite, bölüm hakkında araştırma yapınız.
- Gideceğiniz üniversitenin web sitesini dikkatle inceleyerek, bilgi paketini (information package) okuyunuz.
- Gitmeyi planladığınız partner üniversitenin değişim öğrencileri için belirledikleri başvuru son tarihlerini, ders programları ile akademik takvimlerini ve göndermeniz gereken belgeleri dikkatlice inceleyiniz. İlgili başvuru evraklarının partner üniversiteye zamanında ulaştırılması öğrencilerin sorumluluğundadır.
- Gideceğiniz partner üniversitenin başvuru evraklarını tamamlayıp, belirtilen yere sizden istendiği şekilde (posta, fax, scan) ve zamanında gönderiniz. Başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra gönderilecek kabul mektubunun bir kopyasını Uluslararası İlişkiler Birimi’ne teslim etmeniz gerekmektedir..
- Gideceğiniz üniversitedeki öğrenciliğiniz süresince konaklayacak yer olanaklarını araştırınız ve eğer ilgili üniversitenin yurdunda kalacaksanız Yurt Başvuru Formu varsa mutlaka zamanında doldurup gönderiniz.
3. Pasaportunuzu hazırlayınız.
- Pasaport alırken harç ödemek zorunda kalmamak için, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan öğrenci belgesi almanız gerekmektedir (Pasaport cüzdan bedeli herhalükarda ödenmelidir).
- Vize için başvuracağınız ülke konsolosluğundan, en az ne kadar süre geçerliliği olan bir pasaporta sahip olmanız gerektiğini araştırınız ve pasaport başvurusunda ne kadar süreli bir pasaporta ihtiyacınız olduğunu mutlaka belirtiniz.
4. Gideceğiniz ülkenin İstanbul Konsolosluğu/Büyükelçiliği ile iletişime geçerek Öğrenci Vizesi başvurusunda hangi belgelerin gerekli olduğunu öğreniniz ve belgeleri hazırlamaya başlayınız.
- İKÜ Uluslararası İlişkiler Birimi’nde vize işlemlerinizde size yardımcı olacak Öğrenci Belgesini (vize) alınız.
5. Genel Sağlık Sigortası (SGK) olan öğrenciler anlaşmalı ülkelerde öğrenim görüyorlarsa SGK’dan alacakları bir belge ile sigorta işlemlerini tamamlayabilirler. Anlaşmalı ülkeler için SGK’dan bilgi alınmalıdır.
- Özel sağlık sigortası yaptırmaları gereken öğrenciler Eğitim Amaçlı (Öğrenci) Seyahat Sağlık sigortası yaptırılmalıdır.
- Partner üniversiteler farklı kapsamlarda Sağlık Sigortası talep edebilirler.
- Partner Üniversite tarafından gönderilen Kabul Mektupları (scan, kopya veya asıl belgeler) Merkezimize teslim edilmelidir.
- Partner üniversite tarafından gönderilen akademik takvimler Merkezimize sunulmalıdır.
6. Öğrenciler kayıtlı oldukları kendi kurumlarında kayıt ve harç ücretlerinden muaf tutulur, ayrıca gidilecek kuruma da herhangi bir kayıt veya harç ücreti ödenmez. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan İKÜ’de öğrenci kaydınızla ilgili tüm işlemlerin tamamlandığına emin olunuz. Öğrencilerin yurt dışında geçirecekleri süre için kayıt dondurmaları söz konusu değildir
7. Başvurularda kullandığınız tüm belgelerin bir kopyasını kendinizde saklamanız ve gideceğiniz ülkede yanınızda bulundurmanız faydalı olacaktır. Uluslararası İlişkiler Birimi tarafından gönderilen tüm e-postaları ve web sitesinde duyurulan duyuruları takip ediniz.
- Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement): Gitmeden önce Bölüm Koordinatörünüz ve Kurum Koordinatörü tarafından onaylanan dersler üzerinde herhangi bir değişiklik yapmanız gerektiği takdirde, öncelikle Bölüm Koordinatörüne danışmanız ve ardından Öğrenim Anlaşması’nın 2. sayfasında bulunan “during mobility” sayfasını (add/drop) doldurup, misafir bulunduğunuz üniversite yetkililerine onaylatmanız gerekmektedir. Onaylattığınız belgeyi imzalanmak üzere İKÜ’ye yollayınız.
- Katılım Belgesi (Confirmation of Participation): Gideceğiniz partner üniversitede bulunduğunuz sürenin bitiminde partner üniversitenin Kurum Koordinatörlüğü tarafından onaylanması gerekmektedir.
- Arrival ve Departure Formları: Gideceğiniz partner üniversitenin Kurum Koordinatörlüğü tarafından onaylanması gerekmektedir.
- Transkript Belgesi (Transcript of Records): Partner üniversiteden dönerken alıp gelebilir ya da hazırlandıktan sonra posta ile size gönderilebilir. Ayrıca, karşılığında AKTS (Avrupa Kredi ve Transfer Sistemi) hak etmiş olduğunuz bir seminere/konferansa/workshop’a katıldıysanız, onun da belgesini getirmeniz gerekmektedir. Transkript belgesinin bir kopyasını not transfer işlemlerinizin tamamlanabilmesi için Bölüm Koordinatörü’ne teslim etmeniz gerekmektedir.
HAREKETLİLİK SONRASINDA YAPMANIZ GEREKENLER
Döndüğünüz zaman tamamlanmış olması gereken belgeler/prosedürler aşağıdaki gibidir;
1. Öğrenim Anlaşması–After Mobility (3. Kısım): dönem sonunda partner üniversite tarafından transkript hazırlanmasından sonra hazırlanmalıdır. İlk tabloda partner üniversite transkriptinde bulunan dersler ve notları; ikinci tablo ise bu derslerin ve notların İKÜ karşılıkları yazılmalıdır.