Gelen

ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ GELEN ÖĞRENCİLER

NASIL BAŞVURULUR

Gereksinimler ve Aday Gösterme

Kültür Üniversitesi'nde Erasmus+ programı kapsamında eğitim almak istiyorsanız:
1.    Üniversiteniz ile İstanbul Kültür Üniversitesi'ndeki ilgili akademik bölüm arasında aktif bir Erasmus+ anlaşması bulunmalıdır.
2.    Üniversiteniz tarafından başvuru son tarihi için zamanında aday gösterilmelisiniz.
3.    Uygun dil becerilerine sahip olmalısınız.
4.    Çevrim içi başvuru yapmalı ve tüm imzalanmış belgeleri belirtilen tarihler içinde teslim etmelisiniz.

1. Erasmus+ Anlaşmaları
Kültür Üniversitesi’nde her kurumsal anlaşma belirli bir bölüme atanır. Anlaşmalı olmayan bir bölüm için yapılan aday gösterimler geçerli değildir.

2. Aday Gösterme
Aday gösterilmeden yapılan başvurular geçerli değildir.
Aday gösterme son tarihleri:

  • Güz dönemi/tam yıl: 20 Mayıs
  • Bahar dönemi: 20 Kasım

Üniversitenizin aday gösterebileceği çevrim içi aday gösterme platformumuzu kullanıyoruz:
IKU Başvuru Sistemi için bağlantı: https://exchangeprogram.iku.edu.tr
Üniversiteniz tarafından aday gösterildikten sonra, çevrim içi başvuru prosedürüyle ilgili bilgi içeren bir e-posta alacaksınız.

3. Dil Becerileri
İstanbul Kültür Üniversitesi’nde eğitim almak istiyorsanız uygun düzeyde İngilizce veya Türkçe dil becerilerine sahip olmanız gerekir. Erasmus öğrencilerinin İngilizce ve Türkçe dersleri için en az B1 düzeyine sahip olmaları gerekmektedir.

Çalışma alanınızda İngilizce veya Türkçe olarak yeterince ders olup olmadığını öğrenmek için Bologna sayfasındaki ders kataloğunda çalışma alanınıza tıklayın. Derslerin öğretim dili için ders kodlarına tıklayın. Daha fazla yardıma ihtiyacınız olursa, ilgili bölümün Erasmus koordinatörlerine https://uib.iku.edu.tr/tr/erasmus-koordinatorleri adresinden ulaşabilirsiniz.

BAŞVURU BİLGİLERİ
Aday gösterildikten sonra, IKU Erasmus ofisinden takip etmeniz gereken adımları açıklayan bir e-posta ve rehber alacaksınız.

ÇEVRİM İÇİ BAŞVURU
Başvuru son tarihleri:

  • Güz dönemi/tam yıl: 20 Haziran
  • Bahar dönemi: 30 Kasım

! Belirtilen tarihlerden sonra gelen aday gösterim ve başvurular değerlendirilmez.

BAŞVURU BELGELERİ
Son tarihler içinde başvuru aracına yüklemeniz gereken belgelerin bir özeti:
1.    Pasaport kimlik sayfasının kopyası
2.    Resmi not dökümü
3.    Öğrenci kimliği için vesikalık fotoğraf
4.    Öğrenci, kendi üniversitesi ve IKU bölüm koordinatörü tarafından imzalanmış Öğrenim Anlaşması (hareketlilik öncesi kısmı)
Derslerinizi ders kataloğundan seçebilirsiniz: https://akademikpaket.iku.edu.tr/EN/ects.php

BAŞVURU İŞLEMLERİ
İşlem süresi için 4-5 hafta bekleyin. E-posta ve başvuru aracını düzenli olarak kontrol edin; sizden daha fazla bilgi/belge talep edebiliriz.

KARAR
Başvurunuz onaylandığında "KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİNE HOŞ GELDİNİZ!" başlıklı bir kabul mektubu içeren e-posta alacaksınız. Sorularınız için uib@iku.edu.tr adresine başvurabilirsiniz.

Sağlık Sigortası
Avrupa sağlık sigortası kartı Türkiye’de geçerli değildir. Tüm değişim öğrencileri bir sağlık sigortası edinmek zorundadır. Sağlık sigortası Türkiye’deki tüm konaklama süresini kapsamalıdır. Seçebileceğiniz sigorta seçenekleri:
-Türkiye Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan Genel Sağlık Sigortası
-Belirli ülkelerle Sosyal Güvenlik anlaşmaları
-Ülkede bir özel sigorta şirketi
-Türkiye’de bir özel sigorta şirketi


Vize ve İkamet İzni
Vize

Değişim öğrencilerine Türkiye’ye giriş ve ikamet için gerekli formaliteleri öğrenmeleri tavsiye edilir. Gerekirse ülkenizdeki Türkiye temsilciliğine (büyükelçilik/konsolosluk) başvurabilirsiniz.

Vize Muafiyeti 
AB/AEA ülkelerinin bazı vatandaşları Türkiye'ye vize gereksinimi olmaksızın giriş yapabilirler. Daha fazla bilgi için Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı'nın yabancılar için vize bilgilendirme sayfasını inceleyin. AB/AEA dışı ülke vatandaşları için özel vize/oturma izni koşulları geçerli olabilir. Vize muafiyeti olanlar, Türkiye'de 90 günden fazla kalacakları için oturma iznine başvurmak zorundadır. Oturma izni için başvuru yapacak kişilerin, kalış sürelerinden en az 60 gün daha uzun geçerli bir pasaporta sahip olmaları gerekmektedir. Sorun yaşamamaları adına, gelen öğrencilerin Erasmus çevrimiçi başvurularında geçerli bir pasaport kopyası sunmaları gerekmektedir. Bu nedenle kimlik kartı Erasmus başvurusu için geçerli bir belge türü değildir.

Üniversiteden Destekleyici Belge 
Öğrenciler vize başvurusu için kabul veya onay mektubuna ihtiyaç duyabilir. Öğrenciler, başvuruları İKÜ'deki ilgili akademik bölüm tarafından onaylandıktan sonra kabul mektuplarını alırlar.

Yurt Dışında Yaşayan Türk Vatandaşları 
Yurt dışında yaşayan Türk vatandaşları ve Mavi Kart sahipleri Türkiye'ye giriş için sadece geçerli bir pasaport veya kimlik kartına ihtiyaç duyarlar; vize veya oturma iznine başvurmazlar. Eğer Türk vatandaşı iseniz, çevrimiçi IKÜ Erasmus başvurunuza Türk kimlik kartınızın, Türk pasaportunuzun veya Mavi Kartınızın bir kopyasını yükleyiniz.

Oturma İzni
Oturma izni başvuru süreci, İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından belirlenmektedir. Üniversiteler ve Erasmus ofisleri, başvuru belgeleri, prosedürler ve değerlendirme süreçleri üzerinde yetkiye sahip değildir. Bu konularla ilgili sorular için öğrenciler doğrudan Göç İdaresi Genel Müdürlüğü ile iletişime geçebilir.

Ne Zaman Başvurulmalı? 
Yabancı uyruklu tüm öğrencilerin, vatandaşlıklarına bakılmaksızın eğitim amacıyla oturma iznine başvurmaları gerekmektedir. Uzatma başvurusu için öğrenciler eski oturma izni süresi dolmadan 2 ay (60 gün) önce başvurmalıdır.

Başvuru Adımları 
Oturma izni bavuru adımları aşağıdaki gibidir:

1.    Öğrencinin https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden çevrimiçi başvuru yapması
2.    Göç ofisinde parmak izi verilmesi
3.    Öğrencinin belgeleri IKÜ Erasmus Ofisi’ne (Ataköy Kampüsü) teslim etmesi
4.    IKÜ’nün belgeleri göç ofisine teslim etmesi
5.    Göç ofisinde belgelerin resmi olarak incelenmesi
6.    Eksik belge durumunda, öğrencinin eksik belgeyi göç ofisine sunması
7.    Öğrencinin başvurusu onaylanırsa, göç ofisi oturma izni kartını çevrimiçi başvuruda belirtilen adrese gönderir. ***
*Güncel bilgi için öğrenciler Göçmenlik Dairesi'ni kontrol etmelidir.
***Öğrenciler, oturma izni kartlarını alana kadar çevrimiçi başvuru sırasında sağladıkları e-posta adreslerine gönderilen bilgileri ve/veya telefon SMS bildirimlerini düzenli olarak kontrol etmelidir. Ayrıca, öğrenciler başvuru durumlarını https://e-ikamet.goc.gov.tr/adresinden takip edebilirler.

Oturma İzni Başvurusu için Gerekli Belgeler
1.    Oturma izni başvuru formu (https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinde doldurulduktan sonra öğrencinin indirip imzalaması gerekmektedir)
2.    Pasaport (orijinal ve biyometrik veri sayfası, vize, damgalı sayfaların kopyası)
3.    Öğrenci belgesi (kayıt mektubu)
4.    4 biyometrik fotoğraf
5.    Tüm hareketlilik süresini kapsayan geçerli sağlık sigortası (5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında, öğrenciler üniversiteye kayıt tarihinden itibaren 3 (üç) ay içinde genel sağlık sigortası veya özel sağlık sigortası edinebilirler)
6.    Kalış adresini gösteren belge

  • Kendi konutunda kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvuruları için "ikametgah belgesi" yeterlidir)
  • Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, noter tasdikli kira sözleşmesi fotokopisi
  • Otel veya benzeri yerlerde kalıyorsa, kalış belgesi
  • Öğrenci yurdunda kalıyorsa, yurtta ikamet belgesi
  • Sponsorla kalıyorsa, sponsorun noter tasdikli taahhüdü (sponsor evliyse, eşinin de noter tasdikli taahhüdü)

7.   Oturma izni ücretinin ödendiğine dair makbuz (Kart ücretini ödeyebilmek için öğrencilerin öncelikle vergi numarası almaları gerekmektedir: Vergi numarası alma talimatları ve kart ücreti ödeme adımları burada bulunabilir)
8.    Oturma İzni Kartının fotokopisi (SADECE uzatma başvuruları için) Belgelerle ilgili daha fazla bilgiye her zaman https://e-ikamet.goc.gov.tr/Ikamet/IstenenBelgeler adresinden ulaşabilirsiniz (web sayfasının sağ üst köşesinden dili değiştirebilirsiniz).

Belge Teslimi ve Değerlendirme Süreci
1. Belge Toplama ve Üniversiteye Teslim 

Öğrencinin oturma izni başvuru dosyasını hazırlarken yukarıda belirtilen belgeleri hazırlaması gerekmektedir. Öğrenci belgeleri üniversite temsilcisine teslim eder ve temsilci ile öğrenci, belgelerin eksiksiz olduğunu belirten bir beyan imzalar.

2. Başvuru Belgelerinin Göç Ofisine Teslimi 
Kurumlar, öğrencinin başvuru belgelerini oturma izni başvuru tarihinden itibaren 15 (on beş) gün içinde il göç ofisine teslim eder.

3. Eksik Belgeler 
İl göç müdürlüğü, belgelerde eksiklik tespit eder ve bildirirse, ilgili kurum eksik belgeyi uluslararası öğrenciye bildirim tarihinden itibaren 30 (otuz) gün içinde il göç ofisine gönderir.

4. Parmak İzleri 
Öğrencilerin parmak izi kayıtları, Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen prosedürlere uygun olarak alınır.

5. Değerlendirme 
Oturma izni başvurusu Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirilir.

6. Oturma İzni Kartının Gönderilmesi 
Başvuru onaylanırsa, kart öğrenci tarafından çevrimiçi başvuruda belirtilen adrese https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden gönderilir.

Konaklama
Paylaşımlı Daireler/Yurtlar 

Bazı uluslararası öğrenciler diğer öğrencilerle bir daireyi paylaşmakta veya özel yurtlarda kalmaktadır. 

Daire Kiralama 
İstanbul’da daire kiraları pahalı olabilir. Bir daire kiralamadan önce, kira sözleşmenizi veya diğer anlaşmalarınızı dikkatlice okuyun ve şartları anladığınızdan emin olun. Ev sahibi/malik, taşınmadan önce sizden para talep edebilir. Buna güvence bedeli (depozito) denir ve genellikle bir/iki aylık kira tutarında belirlenir. Güvence bedeli, kiracının mülkü koruyacağı ve kira süresi dolmadan ayrılmayacağı garantisini sağlayan bir paradır. Kiracı mülkü korumazsa, daireyi erken boşaltmak isterse veya çıkmadan önce temizlemezse, mal sahibinin güvence bedelini alıkoyma hakkı vardır. Aksi takdirde, mal sahibi bu bedeli iade etmek zorundadır.

Varış ve Erasmus Ofisini Bilgilendirme 
Tüm değişim öğrencilerine, gerekli düzenlemeleri yapabilmeleri için dönemin başlamasından en az birkaç gün önce gelmeleri tavsiye edilir. Dönem için konaklamanıza yerleştikten sonra, Erasmus ofisini adresiniz ve telefon numaranız hakkında bilgilendirdiğinizden emin olun.

Kampüsler ve Fakülteler
Bakırköy (Ataköy) Kampüsü: Ataköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy
Fakülteler: Fen-Edebiyat Fakültesi, Sanat ve Tasarım Fakültesi, Mimarlık Fakültesi, Mühendislik Fakültesi
Bakırköy (İncirli) Kampüsü: Yolbaşı Sokak, 34147 Bakırköy/İstanbul
Fakülteler: Meslek Yüksekokulu
Küçükçekmece Kampüsü: Halkalı Merkez, Basın Ekspres Cd., 34303 Küçükçekmece/İstanbul
Fakülteler: Eğitim Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Bahçelievler Kampüsü: Ataköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri İstanbul Kültür Üniversitesi Ataköy Kampüsü, 34158 Çobançeşme /Bakırköy
Fakülteler: Hukuk Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Adalet Meslek Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü
 


Son Güncelleme Tarihi: Çar, 11/27/2024 - 00:27