Vize ve Oturma İzni

Üniversiteye yeni kabul edilen lisans ve lisansüstü yabancı öğrenciler, kabul mektuplarıyla birlikte, ülkelerindeki en yakın Türk elçiliğinden öğrenim vize si alırlar. Bu vizeler, genellikle bir ay süreyle geçerlidir ve öğrenci Türkiye'ye geldikten sonra, bu bir ay içerisinde üniversiteye kayıt yaptırmak zorundadır. Öğrencilerimize Uluslararası Öğrenci Ofisimizden İkamet randevusu alınır.

İkamet Başvurusu

  • Bazı ülkelerde vize muafiyeti vardır. Detaylı bilgiyi için...
  • Öğrenciler İkamet randevusu tarihi ve saatini kaçırmamalıdırlar aksi taktirde bir daha randevu almak zorunda kalırlar ve bu randevu aylar sonrasına verilebilir.
  • İkamet tezkeresi olmadan ülkeden yapılan çıkış halinde öğrenci yeni “öğrenci vizesi” alarak geri gelmek zorundadır.
  • Öğrencilerin; Okuldan ilişik kesilmesi, kayıt dondurma, izinli sayılma, tutuklanması veya hükümlü olması, durumlarında “öğrenim amaçlı ikamet izinleri iptal edilmektedir.

Önemli: İKAMET UZATMA RANDEVULARINIZI İKAMETİNİZİN BİTİŞ TARİHİNDEN İKİ AY ÖNCESİNE ALMANIZ GEREKMEKTEDİR. YOKSA CEZA UYGULAMASI YERİNE ÜLKEDEN ÇIKIŞINIZ İSTENECEKTİR.

İkamet için gerekli belgeler aşağıdaki gibidir;

  • Pasaport (aslı ve fotokopisi)
  • 4 adet fotoğraf
  • İkamet Randevu çıktısı
  • Öğrenci Belgesi (Öğrenci İşlerinden alınır)
  • Sağlık sigortası

Son Güncelleme Tarihi: Cu, 04/27/2018 - 16:57