Erasmus+ Giden Değişim Öğrencisi
Erasmus Öğrenci Staj Hareketliliği Faaliyeti tüm üniversite öğrencilerinin Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programlarına dahil olan Avrupa Birliği üyesi bir ülkede bir işletme veya organizasyon bünyesinde mesleki eğitim alma ve/veya çalışma deneyimi kazanmak amacıyla başvurabilecekleri bir staj programıdır.
2004 Erasmus Beyannamesine sahip ilk üniversitelerden biri olan İstanbul Kültür Üniversitesi, 2014 – 2020 dönemi Erasmus+ Programına katılabilmek için gerekli olan Genişletilmiş Erasmus Beyannamesini (Extended University Charter) de almaya hak kazanmıştır. Bununla birlikte Avrupa Birliği ve Türkiye’deki üniversitelerde yeni bir faaliyet alanı olan Erasmus Öğrenci Staj Hareketliliğini (Yerleştirme) başlatan ilk üniversitelerden biri olmuştur.
Kimler Yararlanabilir?
- Meslek yüksek okullarında öğrenim görenler
- Lisans, yüksek lisans ve doktora programlarına devam eden öğrenciler
Uluslararası İlişkiler Birimi Ulusal Ajans tarafından açıklanan Erasmus Programı başvuru ve raporlama tarihlerine uygun olarak Üniversite içinde poster ve internet sayfası aracılığı ile de tüm Üniversite mensup ve öğrencilerine duyurur.
Ev Sahibi Kuruluşlar Kimler Olmalıdır?
Yerleştirme faaliyeti aşağıda belirtilen kuruluşlarla gerçekleştirilebilir:
- İşletmeler
- Eğitim Merkezleri
- Araştırma Merkezleri
- Diğer Kuruluşlar
Ancak; diplomatik temsilcilikler, Avrupa Birliği Kurumları ile Topluluk programlarını yürüten kuruluşlar bu faaliyet kapsamında ev sahipliği yapamazlar.
2018/2019 Akademik yılı Erasmus Staj Hareketliği Programı için;
SON BAŞVURU TARİHLERİ :
ONLİNE BAŞVURU: 4 ŞUBAT 2019
GNO: 2.20 (Min.) Yabancı Dil Notu: 40 (Min.) Erasmus Notu: 50 olan öğrencilerin Kabul Mektubu son teslim tarihi: 04 Mayıs 2019
BAŞVURU ÖN KOŞULLARI
1. Genel Not Ortalaması:
- Ön Lisans ve Lisans öğrencileri için min 2.20/4.00 (58/100)
- Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri için min. 2.50/4.00 (65/100)
Notların yüzlük sistemdeki karşılıkları YÖK Not Ortalaması Dönüşüm Tablosu'ndan alınmıştır.
2. Erasmus Öğrenci Staj Faaliyetine başvurabilmek için öğrencinin staj yapacağı kurumu bularak stajını onaylatmış olması beklenmektedir.
3. Staj başvuru sürecinde üniversitemize kayıtlı olan öğrenciler, staj hareketliliğine başvurmaları halinde, mezun durumunda iken staj yapabilirler. Bu öğrenciler mezun olduktan sonraki bir yıl içerisinde yurt dışındaki stajlarını tamamlamalıdır.
4. Staj konusu ve görevleri öğrencinin mevcut eğitim alanı ile ilgili olmalıdır. Bölüm staj zorunluluğu aranmaksızın, tüm bölüm öğrencileri Erasmus Stajından yararlanma hakkına sahiptir.
İmzalanacak anlaşmalar açısından bakıldığında, öğrenci yerleştirmede gönderen yüksek öğrenim kurumu ile ev sahibi işletme arasında bir ikili anlaşma gerekli değildir. Bütün tarafların dahil olduğu bireysel öğrenci yerleştirme sözleşmeleri bağlayıcı olacaktır.
Öğrenciler 2014-2015 akademik yılı itibariyle lisans-yüksek lisans-doktorada toplam 12 ay süre ile öğrenim ve staj hareketliliği programlarına hibeli veya hibesiz olarak katılmak üzere başvurabilirler.
Başvuru Belgeleri
Başvuruların SAP sistemi üzerinden alınması planlanmaktadır. Başvuru için gerekli prosedürler ileri bir tarihte açıklanacaktır.
Erasmus Öğrenci Staj Hareketliliği Faaliyetinden yararlanmak isteyen tüm aday öğrenciler öncelikle staj yapacakları kurum ve kendi Bölüm Erasmus Koordinatörleri ile iletişime geçip staj yapılacak kurumdan Niyet / Davet Mektubu istemeli ve çalışma programı hazırlamaya başlamalıdır.
Not: Başvuru işlemlerini gerçekleştirmek için öğrencilerimizin, SAP - Orion sistemi üzerinden kayıt yenileme işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.
Öğrenim Hareketliliği Süreçleri:
GİTMEDEN ÖNCE YAPMANIZ GEREKENLER:
1. Gideceğiniz ülke ve kurum hakkında araştırma yapınız.
- Staj danışmanınızın iletişim bilgilerini edininiz.
- Konaklayacak yer imkanlarını araştırınız ve staj danışmanınızdan şirketin size bir yer tahsis edip edemeyeceğini öğreniniz.
2. Pasaportunuzu hazırlayınız.
- Pasaport alırken harç ödemek zorunda kalmamak için, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’ndan bir belge almanız gerekmektedir.
- Vize için başvuracağınız ülke konsolosluğundan, en az ne kadar süre geçerliliği olan bir pasaporta sahip olmanız gerektiğini araştırınız ve pasaport başvurusunda ne kadar süreli bir pasaporta ihtiyacınız olduğunu mutlaka belirtiniz.
3. Gideceğiniz ülkenin İstanbul Konsolosluğu’na/Büyükelçiliği’ne ait web sayfasından Öğrenci Vizesi başvurusunda hangi belgelerin gerekli olduğunu öğreniniz ve belgeleri hazırlamaya başlayınız.
- İKÜ Erasmus Kurum Koordinatörlüğü’nden vize işlemlerinizde size yardımcı olacak Erasmus Öğrenci Belgesini alınız.
- Gideceğiniz kurumdan gelecek kabul mektubunuzu takip ediniz.
- Yaptıracağınız Sigortanın Sağlık, kaza ve Meshuliyet kapsamlarını içermesine dikkat ediniz.
4. İş Bankası, İstanbul Kültür Üniversitesi Şubesi’nde € hesabı açtırmanız gerekmektedir.
- Siz yurt dışındayken kayıt ve bankacılık işlemlerinizin yapılabilmesi için bir yakınınıza vekaletname bırakınız ve/veya ortak hesap açtırınız
- İnternet bankacılığını kullanmak sizin için kolaylık sağlayabilir ancak gitmeden önce internet bankacılığını kullanmakta bir sorun yaşamadığınıza emin olunuz.
- Açtırdığınız € hesabınıza ait hesap cüzdanınızın fotokopisini Uluslararası İlişkiler Birimi’ne iletmeyi unutmayınız.
5. İKÜ Erasmus Kurum Koordinatörlüğü’nün ilan edeceği Oryantasyon Programını takip ediniz.
6. Erasmus öğrencisi olarak sahip olduğunuz hak ve sorumlulukların yazdığı belge olan Erasmus Öğrenci Beyannamesi’si (Erasmus Student Charter) için tıklayınız.
7. Eğitim Anlaşması ve Kalite Taahhüdü’nün (Training Agreement and Quality Commitment) Bölüm Erasmus Koordinatörü ile birlikte hazırlanması ve o kişi tarafından onaylanması gerekmektedir. Eğitim Anlaşması ve Kalite Taahüdü gideceğiniz kurumda ki staj danışmanınız ve Erasmus Kurum Koordinatörü tarafından imzalanmak üzere Uluslararası İlişkiler Birimine’ne iletmeyi unutmayınız.
8. Başvurularda kullandığınız bütün belgelerin bir kopyasını kendinizde saklamanız faydalı olacaktır.
9. Başvuru işlemlerini gerçekleştirmek için öğrencilerimizin, SAP - Orion sistemi üzerinden kayıt yenileme işlemlerini tamamlamaları gerekmektedir.
HAREKETLİLİK SIRASINDA YAPMANIZ GEREKENLER
1. Katılım Belgesi (Confirmation of Participation): Gideceğiniz partner üniversitede bulunduğunuz sürenin bitiminde partner üniversitenin Erasmus Kurum Koordinatörlüğü tarafından onaylanması gerekmektedir.
2. Transkript Belgesi (Transcript of Records): Partner üniversiteden dönerken alıp gelebilir ya da hazırlandıktan sonra posta ile size gönderilebilir. Ayrıca, karşılığında AKTS (Avrupa Kredi ve Transfer Sistemi) hak etmiş olduğunuz bir seminere/konferansa/workshop’a katıldıysanız, onun da belgesini getirmeniz gerekmektedir. Transkript belgesinin bir kopyasını not transfer işlemlerinizin tamamlanabilmesi için Bölüm Erasmus Koordinatörü’ne teslim esilmelidir.
HAREKETLİLİK SONRASINDA YAPMANIZ GEREKENLER
Döndüğünüz zaman tamamlanmış olması gereken belgeler/prosedürler aşağıdaki gibidir;
1. Öğrenim Anlaşması - After Mobility: staj dönemi sonunda staj yapılan kurum tarafından imzalanır. Staj Yapılan tarihler belirtilmeli ve bölümler detaylı bir şekilde doldurulmalıdır.
2. Katılım Belgesi (Confirmation of Participation): Öğrencilerin kurumda staj yaptığı süreyi teyit eden bir belgedir. Staj danışmanı tarafından imzalanmalı ve mühürlenmelidir.
3.Katılımcı Anketi: Döndüğünüz zaman, tüm evraklarınızı teslim ettikten sonra sizlere online bir anket doldurmanız için bir link gönderilecektir. Bu anketi online olarak doldurmanız gerekmektedir.
4. OLS Sınavı: Hareketlilik öncesi girilen sınavın dönüş ayağı olan sınav, daha önce alınan kullanıcı adı ve şifreyle sisteme girilerek çözülmelidir.
*Bütün belgelerin duyurulacak tarihe kadar Avrupa ve Uluslararası İlişkiler Merkezi’ne teslim edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde öğrencilere %20 hibe ödemelerinin gerçekleştirilmesi mümkün olmayacaktır. Eksik evrak teslim eden öğrencilerin hibesinden kesinti yapılabilecektir.
*2 ayın altında kalan Erasmus+ Staj Hareketliliği kesinlikle hibelendirilmeyecektir. !!! (Ulusal Ajans’ın belirttiği istisnai durumlar hariç)