DEĞERLİ ÖĞRETİM ELEMANLARI VE İKÜ ÇALIŞANLARI;
2019 ve 2020 KA171 Proje dönemleri kapsamında Ortak Ülkeler Personel Ders Verme ve Eğitim Alma hareketliliği için başvuru dönemi açılmıştır. Erasmus+ Uluslararası Kredi Hareketliliği (KA171) Projesi kapsamında İstanbul Kültür Üniversitesi akademik ve idari personeli anlaşmalı olduğumuz üniversitelerle hibeli olarak Erasmus+ Değişim Programı ders verme ve eğitim alma hareketliliğinden yararlanabileceklerdir.
2021-2022 Akademik yılı çerçevesinde Erasmus+ Personel Hareketliliğinden faydalanmak isteyen akademik ve idari personelin hareketlilik başvuruları web sitemiz üzerinde yer alan form ve gerekli diğer evraklar ile 12 Ekim 2021-02 Kasım 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Başvurular Erasmus+ Öğrenci ve Personel Hareketliliği Komisyonu tarafından değerlendirilecektir.
Erasmus+ Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliğine başvurular, aşağıda sıralanmış olan gerekli belgeler ve başvuru sahibi, İKÜ’deki yetkililer tarafından imzalanacak başvuru formu ile Uluslararası İlişkiler Birimi'ne yapılacaktır. Hareketlilik en geç 30 Mayıs 2022 tarihinde bitecek şekilde planlanmalıdır.
Erasmus+ Personel Hareketliliği başvuruları 2021-2022 akademik yılının tamamını kapsayacak şekilde açılmış olup, yalnızca hibe kalması halinde aynı akademik yıl için ikinci bir başvuru açılabilecektir.
Eğitim alma hareketliliğine başvuran akademik ve idari personelin dil sınavı sonucu 100 üzerinden en az 50 puan olmalıdır. Adayların daha önce aldıkları yabancı dil belgeleri kabul edilmektedir.
(Kabul edilen sınavlar ve dönüşüm tabloları için tıklayınız)
Eğitim alma hareketliliğine başvuran akademik ve idari personelin herhangi bir yabancı dil belgesi olmadığı takdirde, personel için Üniversitemiz Yabancı Diller Bölümü tarafından İngilizce Yeterlilik Sınavı 11 Kasım 2021’de yapılacaktır.
Personel Hareketliliği için yapılmış olan Erasmus Anlaşması doğrultusunda başvuru yapılabilecek üniversiteler ve bölümler şunlardır:
Ülke |
Üniversite |
Bölüm/Birim |
Öğrenim Dili |
Kontenjan |
|
|
|
|
|
Ders Verme |
Eğitim Alma |
Fas |
International Institute for Higher Education Morocco |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
İngilizce |
|
1 |
Tunus |
Private Institute of Central Tunisia for Science Engineering and Business |
Mühendislik Bölümleri |
İngilizce |
1 |
|
Tunus |
Universite De Tunis El Manar |
|
İngilizce |
|
1 |
Ürdün |
Yarmouk University |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
İngilizce |
|
1 |
Ürdün |
Mutah University |
İşletme, Bilgisayar Mühendisliği, |
İngilizce |
2 |
|
El Salvador |
Universidad Tecnologica De El Salvador |
İşletme, |
İngilizce |
1 |
|
El Salvador |
Universidad Centroamericana "JOSÉ SIMEÓN CAÑAS" |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
İngilizce |
|
1 |
Kenya |
Kenyatta University |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
İngilizce |
|
1 |
Kosta Rika |
Universidad Nacional |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
İngilizce |
|
1 |
Lübnan |
Lebanese University |
İşletme, Uluslararası İlişkiler, Uluslararası Ticaret ve Finansman ve Finansman, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Mimarlık ve Mühendislik Bölümleri |
|
1 |
|
Lübnan |
Saint Joseph University of Beirut |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
|
|
1 |
Nikaragua |
National Autonomous University of Nicaragua at León |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
|
|
1 |
Ukrayna |
Ivan Franka National University of Lviv |
İşletme, Uluslararası İlişkiler,Uluslararası Ticaret ve İngiliz dili ve Edebiyatı |
İngilizce |
1 |
|
Ukrayna |
Krok University |
Tüm Akademik ve İdari Birimler |
|
|
1 |
(Erasmus+ kapsamındaki kural değişiklikleri çerçevesinde güncellenmiş web sitemizi incelemeniz önemle arz olunur.)
Başvuru Süreci
Başvuru belgelerinin son başvuru tarihi olan 02 Kasım 2021 tarihine kadar Uluslararası İlişkiler Birimi'ne teslim edilmesi gerekmektedir
Belgeler;
- Başvuru Formu
- Ders Verme Hareketliliği İş Planı/ Eğitim Alma Hareketliliği İş Planı
- KA171 Personel Hareketliliği Anlaşması (Ders Verme)
- KA171 Personel Hareketliliği Anlaşması (Eğitim Alma)
Başvuru detaylarına ve başvuru formlarına (Eğitim alma için İş Planı ve Ders verme için Öğretim Programı) aşağıda linki bulunan güncellenmiş web sitemizden ulaşabilirsiniz.
https://uib.iku.edu.tr/tr/degisim-programlari/faydali-dokumanlar
i) Personel hareketliliği faaliyetine katılacak kişilerin seçimi İstanbul Kültür Üniversitesi Rektörlüğünce belirlenen Erasmus+ Öğrenci ve Personel Hareketliliği Değerlendirme Kurulu tarafından ve Avrupa Birliği Komisyonu'nun yıllık olarak yaptığı Teklif Çağrısı, ve Ulusal Ajans tarafından yıllık olarak belirlenen ulusal öncelikler dikkate alınarak yapılır.
ii) Başvuru sırasında aşağıdaki adımların takip edilmesi gerekmektedir;
1. Erasmus Personel Hareketliliği başvuru formunun eksiksiz bir şekilde doldurulması gerekmektedir.
2. Ders verme hareketliliği için öğretim programının (teaching programme), eğitim alma hareketliliği için ise eğitim planının (training programme) eksiksiz olarak doldurulması gerekmektedir.
3. Öğretim ve Eğitim Planlarının içinde yer alan onay kısımlarının ilgili kişilerden imza alınarak tamamlanması gerekmektedir. İlgili kişilerin pozisyonları belirtilmelidir. (Dekan, Bölüm Başkanı ve/veya Müdür, Birim Başkanı). Karşı kurumdan talep edilecek tüm imza süreçleri yerleştirilmeler gerçekleştirildikten sonra UİB tarafınca partner kurumdan talep edilecektir.
4. Yukarıda belirtilen adımlar takip edilerek Öğretim veya İş Planı Uluslararası İlişkiler Birimi'ne teslim edilmesi gerekmektedir.
5. Erasmus Personel Hareketliliğine başvuran adaylar bağlı oldukları akademik veya idari birimlerden aldıkları izin yazısını da başvuru dosyasına eklemelidirler.
6. Yabancı Diller Bölümü tarafından yapılacak İngilizce Seviye Tespit Sınavından en az 50 puan alan adayların Erasmus Eğitim Alma Hareketliliği için başvuruları değerlendirilecektir. Üniversite dışındaki sınav merkezlerinde eşdeğer sınavlara katılarak gerekli puanı alan adayların sınav sonuçları, 23/3/2016 tarihli ve 29662 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik hükümlerinde belirtilen esaslar çerçevesinde Yabancı Diller Bölümü tarafından karşılık gelen dil puanına dönüştürülür.
7. Tüm başvuran adayların personel hareketliliği başvuru belgeleri UİB’ce bire bir kontrol edilip eksik evrak ya da içeriği uygun olmayan evrak olup olmadığı, şekil ve içerik bakımından uygunluğu incelenir. İncelenen belgeler dosyalanarak Rektörlüğe arz edilir. Rektörlük ön değerlendirmesinden sonra Rektörlükçe belirlenmiş Erasmus Personel Hareketliliği Değerlendirme Kurulu, Avrupa Birliği Komisyonu'nun yıllık olarak yaptığı Teklif Çağrısı ve Ulusal Ajans tarafından yıllık olarak belirlenen ulusal öncelikleri dikkate alınarak başvuruları sonuçlandırır ve Rektörlüğe onay için arz eder. Rektörlük onayını müteakip sonuçlar Üniversitemizin ve UİB’nin duyurular bölümünde ilan edilir.
8. Daha önce Erasmus Personel Hareketliliği faaliyetinden faydalanmamış personele, daha önce Erasmus Personel Hareketliliği faaliyetlerine dahil olmayan bölüm ya da birimlere, Daha önce Erasmus Personel Hareketliliği faaliyetinde yer almayan ya da az sayıda yer alan ülke ve yükseköğretim kurumu ile hareketlilik gerçekleştirmeyi planlayan başvurulara öncelik verilir.
iii) Başvuran akademik/idari personeller başvuru süreçleriyle ilgili olarak partner üniversite ile iletişime geçmemelidir. Akademik/idari personellerin partner üniversitelere aday gösterilme işlemleri UİB tarafından yapılacaktır. Personel hareketliliği faaliyeti için hak kazanmış olan adayların karşı kurum tarafından hazırlanacak olan davet mektupları UİB tarafından talep edilecektir.
iv) 2021-2022 Akademik yılı için online eğitime geçmiş olan kurumlarda gerçekleştirilecek online ders verme/eğitim alma hareketlilikleri için hibe desteği sağlanmayacaktır. Hibe desteği için akademik/idari personelin fiziksel olarak hareketliliği gerçekleştirmiş olması beklenmektedir.
Personel Hareketliliği İçin Hibe Desteği
Erasmus+ KA171 Ortak Ülkeler Personel kapsamında başvuran ve kabul edilen personel, hareketlilik sürelerine göre hesaplanacak bir hibe ile desteklenecektir. Hibelendirme 5 gün + 2 gün seyahat olacak şekilde 7 gün için yapılacaktır.
Personelin faaliyet süreleri (7 gün) tamamen hibelendirilecektir ancak personel faaliyetini tamamen hibesiz yani "sıfır hibeli" olarak da gerçekleştirebilmektedir.
Hibesiz ("0" Hibeli) Personel Hareketliliği: Hibe alınmaması personelin seçim sürecine dâhil olmayacağı anlamına gelmemektedir. Hibesiz personel hareketliliği faaliyetleri sadece yükseköğretim kurumunun hibe sözleşmesinde yer alan ortaklar ile ancak herhangi bir faaliyet türü ve yönü için gerçekleştirilebilmektedir.
Buna ek olarak, kabul edilen personel için ayrı bir seyahat desteği de bulunmaktadır. Seyahat desteği, Mesafe Hesaplayıcısı ile ev sahibi kurumlar arasındaki uzaklığa göre hesaplanacaktır.
Hibelerin tahsisi aşağıdaki tabloya göre yapılacaktır;
Ülke |
Günlük Hibe Miktarı (€) |
Seyahat Hibesi (€) |
Fas |
180 € |
530 € (3000-3999 km) |
Tunus |
180 € |
360 € (2000-2999 km) |
Ukrayna/Ürdün/Lübnan |
180 € |
275 € (500-1999 km) |
Kenya |
180 € |
820 € (4000-7999 km) |
El Salvador/Nikaragua/ Kosta Rika |
180 € |
1500 € (8000-19999 km) |
Personel Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği İçin Asgari ve Azami Süreler
Ders Verme Hareketliliğinde, 5 günlük hareketlilik için en az 8 ders saati ders verilmesi,
Eğitim Alma Hareketliliğinde, 5 günlük hareketlilik 8 saat faaliyette bulunulması zorunludur.
Yararlanıcının öğretim programında ve/veya katılım sertifikasında yukarıda bahsi geçen asgari hareketlilik süreleri kapsamında ders/eğitim yükünün en az 8 saati kapsadığı açıkça görünmediği durumlarda faaliyet geçersiz kabul edilir ve yararlanıcıya herhangi bir hibe ödemesi yapılmaz.
Personel Hareketliliği Hibe Ödemeleri
Personel Hareketliliği Değerlendirme Komisyonunca faaliyetten yararlanmaya hak kazanmış ders verme veya eğitim almaya başvurmuş gelen ve giden personel için seyahat hibelerinin tamamı, hibe hak edişinin ise %70’i hibe sözleşme imzaladıktan sonraki 2 hafta içerisinde yatırılır. Hibenin geri kalan %30’u ise faaliyet tamamlandıktan ve teslim edilmesi gereken belgeler teslim edildikten sonra yatırılmaktadır.
Tüm hibe ödemeleri hesaplamaları, Ulusal Ajans tarafından kabul görmüş ve hibelendirilmiş KA171 Projesi bütçesine göre UİB’ce yapılır.
Personel hareketliliği faaliyetini tamamlayan akademik ve idari personel aşağıdaki belgeleri UİB’ye teslim etmelidir;
- Tüm taraflarca imzalanmış KA171 Personel Hareketliliği Anlaşması
- Seyahat belgeleri (uçak bileti, tren bileti)
- Katılım Sertifikası (tarih aralığı belirtilmelidir)
- Erasmus anketi (online olarak doldurulur)
- Erasmus deneyim paylaşımı (faaliyeti özetleyen resimli geri-bildirim)
- Hareketlilik değerlendirme formu
Yukarıda belirtilen belgelerin hareketlilik sonrası en geç 2 hafta içinde UİB’ye teslim edilmesi gerekmektedir.
COVID-19 Önlemleri
Personel Hareketliliği faaliyetine başvuracak akademik ve idari personelin hareketlilik gerçekleştirilecek ülke girişlerindeki PCR testi ve karantina uygulamalarıyla ilgili aşağıdaki linkleri tıklaması ve gerekli bilgileri takip etmesi gerekmektedir.
https://www.turkishairlines.com/tr-int/duyurular/coronavirus-salgini/seyahat-kisitlamalari/
https://www.vikingturizm.com.tr/blog/ulke-girislerindeki-pcr-testi-ve-karantina-uygulamalari
Karantina uygulaması olmayan ülkelerdeki üniversitelerde hareketlilik gerçekleştirilebilecektir.
Saygılarımızla,
Uluslararası İlişkiler Birimi